Betoverd door de nieuwsgierige blik van een kind is An Urban Allegory typisch Alice Rohrwacher. Samen met straatkunstenaar JR stelt de filmmaker een caleidoscopisch speelse visie op kunst samen, die laat zien hoe het zich beweegt door dit podium van magisch licht en verleidelijke schaduwen.