Apiyemiyekî?
Deze gelaagde korte film van Ana Vaz is een gezouten onderzoek hoe koloniaal geweld een inheemse gemeenschap verbrijzelde. De expressieve tekeningen van de Waimiri-Atroari stam verbeelden de gruweldaden van het dictatuur, met slechts een vraag: Apiyemiyekî?; wat “waarom?” betekent.