Apocalypse Now: The Final Cut
Vietnam, 1970. Kapitein Willard onderneemt een reis stroomopwaarts om kolonel Kurtz te vermoorden, een ooit veelbelovende officier die compleet gek is geworden. Met een marineboot vol straatjongens, een officier van de luchtmacht en een freelance fotograaf begeeft Willard zich in vijandelijk gebied.
Na alle verschillende versies is deze “Final Cut” van Francis Ford Coppola’s Palme d’Or winnaar de definitieve versie van zijn visionaire meesterwerk. Met een onvergetelijke rol van Marlon Brando volgt Apocalypse Now een afdaling in waanzin als commentaar op de dwaasheid van oorlog.