Ashes of Time Redux
Zwaardvechter Ouyang Feng leeft in het oude China als een vagebond en leidt een netwerk van huurmoordenaars. Zijn hart is al brak ooit door een liefde die hij verwaarloosde en verloor, maar terwijl de seizoenen, vrienden en vijanden komen en gaan, denkt hij terug aan zijn eenzaamheid.
Voor zijn meest ambitieuze project combineerde Wong Kar Wai langzame ritmes en poëtische verfilmingsmanieren met het wuxia genre. Met prachtige cinematografie van Christopher Doyle en beroemdheden uit Hong Kong, toont deze Redux cut uit 2008 opnieuw aan dat deze film een martial-arts klassieker is.