Vijftien jaar voordat ze de Gouden Beer won voor Dahomey, begon Mati Diop haar carrière met een verhaal over verraderlijke reizen naar de oceaan. Schitterend met de levendige hoop van Senegalese jongeren, inspireerde Atlantics later haar spookachtige, veelgeprezen speelfilm met dezelfde naam.