Attenberg
De 23-jarige Marina woont met haar stervende architect-vader in een fabrieksstad aan zee. Ze vindt mensen vreemd en afstotend, houdt afstand en kijkt in plaats daarvan naar natuurdocumentaires van David Attenborough. Dan arriveert er een vreemdeling die haar uitdaagt voor een spelletje tafelvoetbal.
Athina Rachel Tsangari lost de belofte van de Griekse New Wave in met deze onclassificeerbaar vreemde en provocerende tweede speelfilm. Een deadpan, off-kilter blik op familiale disfunctie, vervreemding en seksuele onervarenheid. Attenberg vormt tevens een commentaar op het moderne Griekenland.