Bellissima
Filmregisseur Blasetti zoekt een klein meisje voor zijn nieuwe film. Samen met andere moeders neemt Maddelena haar dochter mee naar Cinecittà, in de hoop dat ze geselecteerd wordt en een ster wordt. Ze is bereid alles op te offeren voor de kleine Maria.
Met de indrukwekkende Anna Magnani in de hoofdrol ontleedt Luchino Visconti’s satire de uitbuiting die schuilgaat achter het Italiaanse neorealistische filmmaken door de ogen van een insider. Vol tragikomische ongelukken toont de zoektocht naar roem de onontkoombaarheid van klassenhiërarchieën.