Bob le flambeur
Een oudere gokker betreedt de verraderlijke wereld van pooiers, geldschieters en naïeve metgezellen terwijl hij zijn laatste overwinning plant in Jean-Pierre Melville’s Bob le flambeur. De Amerikaanse gangsterfilm wordt gecombineerd met Gallische verfijning, als aanleiding voor de Nouvelle Vague.