Danila komt terug van zijn legerdienst en is werkloos. Op aanraden van zijn moeder vertrekt hij naar Sint-Petersburg, waar zijn broer Viktor goed geld verdiende. Wanneer hij hem vindt, blijkt Viktor echter een huurmoordenaar te zijn. Al snel stemt Danila ermee in een opdracht voor hem uit te voeren.
Brother, de film die enfant terrible Aleksej Balabanov naam maakte, was een binnenlandse hit. Deze moreel dubbelzinnige gangsterfilm met een moordende soundtrack heeft het idee van een genrecinema van eigen bodem doen ontbranden en vat de geest van de “wilde jaren negentig” in Rusland perfect samen.