Brothers of the Night
Knulletjes overdag, koningen in de nacht: Zo zijn de jonge Bulgaarse Roma als ze in Wenen komen in hun zoektocht naar vrijheid en snel geld. Ze verkopen hun lijf alsof het alles is wat ze hebben, maar zo ver van huis is samenzijn het meest belangrijke.
Weinig films tonen de Roma gemeenschap met zo’n stijlvolle esthetiek en burleske humor als Brothers of the Night. Deze gestileerde documentaire doet denken aan Fassbinders Querelle, in zijn verdere ondermijning van de norm wordt de gemeenschap getoond vanuit een nieuwe hoek: homofiel sekswerk.