In een groep mannen heet iedereen Frank, behalve Pekka. De groep verlaat hun arbeiderswijk voor een beter bestaan aan de magische kust van Eira. Maar de weg is lang en de groep moet veel tegenslagen overwinnen, waaronder zwerfhonden en kapotte verkeerslichten.
Zet je schrap voor een absurdistisch universum in dit komische cultdrama van de droge meestersatiricus Aki Kaurismäki. Met een groep rockartiesten en de regisseur zelf in de hoofdrol, speelt Calamari Union met het gangstergenre op een manier die doet denken aan de films van Monty Python.