Cloud Atlas
Over vijf eeuwen heen laten verweven levens zien hoe acties weerklinken. Een vluchtende slaaf helpt een advocaat in 1849; een componist in het vooroorlogse Groot-Brittannië worstelt met zijn magnum opus; een genetisch gemanipuleerde arbeider in 2144 voelt het ontwaken van zijn bewustzijn.
Lana & Lilly Wachowski werken samen met Tom Tywker (Run Lola Run) voor deze grootschalige verfilming van David Mitchells bestseller waarin een grote cast, waaronder Tom Hanks, te zien is in verschillende verhaallijnen, genres en tijdsperiodes. Een controversiële, maar ongetwijfeld ambitieuze epos.