Clouds of Sils Maria
Op het hoogtepunt van haar carrière wordt Maria Enders gevraagd voor een revival van het toneelstuk dat haar twintig jaar geleden beroemd maakte. Toen speelde ze Sigrid, een manipulatieve, verleidelijke jongedame die Helena, haar baas, tot zelfmoord drijft. Nu wordt ze gevraagd om Helena te spelen.
Olivier Assayas loodste Kristen Stewart naar een César Award overwinning, maar het is Juliette Binoche die echt de show steelt. Binoche levert haar beste werk als wegkwijnende ster in dit Bergmaneske verhaal vol dualiteit, reflecties en gespannen machtsstrijd.