Columbus
Casey woont met haar moeder in een onbeduidende Amerikaanse stad waar de belofte van het modernisme op de loer ligt. Jin, een bezoeker van de andere kant van de wereld, verzorgt zijn stervende vader. Gebukt onder de last van de toekomst vinden ze troost bij elkaar en in de architectuur om hen heen.
Dit meditatieve drama over het leven en architectuur in de gelijknamige stad in Indiana is het speelfilmdebuut van schrijver-regisseur Kogonada (After Yang). Columbus heeft zowel een ziel als een rigoureus concept en blaast het coming-of-age-genre nieuw leven in op emotioneel en intellectueel vlak.