In het Manchester van de jaren zeventig staat de getroebleerde muzikant Ian Curtis als zanger van de band Joy Division aan de vooravond van internationale roem en fortuin. Als echtgenoot en vader begint Curtis de druk te voelen van het groeiende succes, zijn huwelijk en zijn verergerende epilepsie.
Het verhaal van Joy Division ondergaat een magnifieke bewerking door auteur Anton Corbijn, die de post-punkband in hun hoogtijdagen fotografeerde. Dit portret van een gedoemde ster herinnert aan het minimalistische monochroom van Corbijns fotografie, met een unheimisch optreden van Sam Riley.