Deze lange documentaire, doordrenkt van Max Weber’s ideologie, draait om de vergeten (maar zeer invloedrijke) Jacqueline Veuve. Zij werkte vaak samen met Jean Rouch (Chronicle of a Summer). Samen waren ze de pioniers op gebied van etnografische documentairefilms.