Death Watch
Roddy heeft een camera geïmplanteerd in zijn hersenen. Hij wordt vervolgens ingehuurd door een televisieproducent om, zonder haar medeweten, een documentaire van terminaal zieke Katherine te filmen. Zijn beelden zullen daarna vertoond worden in de populaire tv-serie “Death Watch”.
Franse regisseur Bertrand Tavernier (Coup de torchon) is nooit bang geweest om van genre te veranderen of nieuwe avonturen te verfilmen. In 1980 bezocht hij Schotland met Romy Schneider, Harvey Keitel, Max von Sydow en Harry Dean Stanton om deze gevoelige, vreemde sci-fi te filmen.