Het bejaarde echtpaar Ernst en Leni heeft een traditie: ze wedden wie het eerst zal sterven, met het laatste stukje chocolade als prijs. Beiden hopen dat de ander eerder zal sterven, maar om heel verschillende redenen.
De naderende dood kan somber zijn, maar de Oostenrijkse regisseur Meike Wüstenberg heeft plezier met het einde van het leven in The Last Bet. Deze smakelijke korte film, die zich overgeeft aan oneerbiedige, ondeugende humor, speelt een duister spel waarin het lot wordt getart.