Dream Work
Tscherkassky, een belangrijke figuur in de hedendaagse found-footage filmkunst, focust op de zintuiglijkheid, tactiliteit en kunstmatigheid van celluloid film. Handmatig manipuleert hij reeds bestaande beelden, beeldje per beeldje, om de koortsdromen van het surrealisme vast te leggen.