Elle
Michèle lijkt onaantastbaar. Als hoofd van een machtig videogame-imperium heeft ze alles onder controle, zelfs haar emoties. Wanneer ze thuis wordt aangevallen door een gemaskerde vreemdeling, laat ze zich niet van de wijs brengen. In plaats daarvan spoort ze hem op, en begint een gevaarlijk spel.
Deze netelige thriller is, mede dankzij een gedurfde rol van Isabelle Huppert, misschien wel de meest gewaagde provocatie van Paul Verhoeven. Een satire op het hedendaagse Frankrijk en een studie van het complexe, vaak ondoorzichtige en altijd actieve personage dat centraal staat.