Samuele, een 12-jarige jongen, woont in Lampedusa, een afgelegen eiland in de Middellandse Zee dat een belangrijke toegangspoort voor vluchtelingen naar Europa is geworden. Hij heeft een eenvoudig leven, terwijl vlakbij duizenden mannen, vrouwen en kinderen hun leven riskeren voor een nieuw leven.