Foreign Correspondent
Wanneer een verslaggever naar Europa wordt gestuurd om verslag te doen van de dreigende oorlog komt hij al snel terecht in een wereld van spionage, moord en complotten. De film is een overduidelijk exemplaar uit het oeuvre van Hitchcock.
Met zijn 2de Hollywoodfilm bracht Hitchcock een thriller in oorlogstijd die bruist van humor en intrige – met een van de meest gedenkwaardige moorden van de Master of Suspense. De Academy nomineerde hem voor Beste Film in hetzelfde jaar waarin zijn Rebecca won. Hitchcock had zijn intrede gedaan!