Futura
Pietro Marcello, Francesco Munzi en Alice Rohrwacher interviewden Italiaanse jongeren over hun dromen en zorgen, te midden van politieke verdeeldheid, economische onzekerheid, technologische afhankelijkheid en klimaatcrisis. De jonge volwassenen stellen zich de vraag: is er überhaupt een toekomst?
Deze ontwapenende verkenning van de hoop en angsten van Italiaanse jongeren is tevens een roadtrip langs de schilderachtige wonderen van het land. Het is een gezamenlijke creatie van drie van Italië’s interessantste filmmakers, waarbij de 16mm-beelden een moderne vorm van nostalgie oproepen.