Girl with a Pearl Earring
De zeventienjarige Griet wordt dienstmeid in het huis van Johannes Vermeer en trekt al snel zijn aandacht. Hoewel ze qua opvoeding en sociale status van elkaar verschillen, herkent Vermeer haar intuïtieve begrip van zijn werk en trekt hij haar mee in zijn wereld van kunst en passie.