Hiroshima mon amour
In het naoorlogse Hiroshima beginnen een Franse actrice en een Japanse architect een korte, intense affaire. Hun verterende wederzijdse fascinatie dwingt hen om hun eigen littekens van liefde en lijden uit te drijven.