Holy Motors
Van zonsopgang tot zonsondergang met Monsieur Oscar, een mysterieuze man die van het ene leven naar het andere reist terwijl hij door Parijs wordt rondgereden in een limousine. Hij is afwisselend moordenaar, bedelaar, monster en familieman. Hij lijkt rollen te spelen, maar waar zijn de camera’s?
Na meer dan een decennium afwezig te zijn geweest, keerde Leos Carax in 2012 terug met dit jukebox genre-experiment. Een speelse en en verbluffende fantasie, ondersteund door het optreden van de unieke Denis Lavant. Als man met vele identiteiten sluit Lavant’s humoristische slapstick naadloos aan.