Bestaand uit zes delen; communisten blazen nieuw leven in scènes van de diverse filmografie van Straub-Huillet. We reizen van Zwitserland naar Italië tot Egypte, om een verhaal over opstandigheid te volgen, door de 20e eeuw heen.