La Ciénaga
In Salta, Argentinië, loopt de vakantie van Mecha en haar familie ten einde. De tijd rekt zich uit, onderbroken door dutjes bij het zwembad, bezoekjes en kinderen die oorlogje spelen in de jungle. Een gespannen sfeer en een reeks incidenten beginnen langzaam de gezinsorde te verstoren.
In het conservatieve Argentinië stromen troebel water, rode wijn en bloed door Lucrecia Martels bedrukkende debuutfilm. La ciénaga, het eerste deel van een losse trilogie die zich afspeelt in haar geboortestad Salta, heeft aan het begin van het millennium een onuitwisbare stempel gedrukt.