De gebronsde en mooie Marianne en Jean-Paul brengen hun zomervakantie door aan de Côte d’Azur. Maar hun rustige vakantie wordt onderbroken door de komst van een oude bekende en zijn achttienjarige dochter – en dat ontketent een golf van seksuele spanning, jaloezie en plotseling geweld.
Jacques Deray verzamelt een van de meest aantrekkelijke casts ooit, waaronder Alain Delon en Romy Schneider op de top van hun kunnen, voor deze zwoele thriller aan het zwembad. La Piscine is de filmische belichaming van het hoogtepunt van de zomer en is zo heet en loom als een middag in augustus.