Lean on Pete
Charley Thompson, een tiener die bij zijn alleenstaande vader woont, krijgt een vakantiebaan bij paardentrainer Del Montgomery. Charley raakt gehecht aan een oud racepaard en is geschokt wanneer hij hoort dat het paard naar de slacht gaat. Hij steelt het paard en ze beginnen samen aan een odyssee.
Deze sublieme literaire bewerking van de Britse filmmaker Andrew Haigh (45 Years) gaat over een diep verlangen om erbij te horen, dat wordt belemmerd door precaire levensomstandigheden. De intense relaties en verpletterende verliezen worden op een sterke, eenvoudige manier in beeld gebracht.