Low Tide
Een 12-jarige jongen en zijn alleenstaande moeder leiden gescheiden levens. Zijn eenzaamheid is zowel een bron van vrijheid als verdriet. De natuur geeft hem antwoorden op levensvragen, maar als de film vordert wordt het duidelijk dat er grote verschillen zijn in de menselijke en dierlijke wereld.
Met deze film, bekroond in Venetië, richt Roberto Minervini die in Italië geboren werd en nu in Texas woont, zijn camera op een naamloze twaalfjarige. Als niet-professionele acteur projecteert de jongen de eenzaamheid en verlatenheid waarmee hij wordt geconfronteerd op een grandioze manier.