Memory Exercises
Paraguay leed onder één van de langste dictaturen in Latijns-Amerika, van 1954 tot 1989. Agustín Goiburú was de belangrijkste politieke tegenstander tijdens het regime van Stroessner. Deze documentaire behandelt allerlei politieke context door de herinneringen van Goiburú’s drie kinderen.
Door middel van jeugdherinneringen van Agustín Goiburú’s kinderen traceert Paz Encina het leven in ballingschap en de verdwijning van een dissident tijdens de dictatuur in Paraguay. Deze uitgesproken documentaire vangt de impact van geweld, politiek verleden en het persoonlijke heden.