Mud
Ellis en zijn vriend Neckbone zijn twee jongens die een voortvluchtige ontmoeten die zich op een eiland in de Mississippi schuilhoudt. Sceptisch, maar geïntrigeerd door zijn fantastische verhalen, besluiten Ellis en Neckbone hem te helpen.
Voortbordurend op de vooruitziende blik op witte Amerikaanse mannelijkheid in Take Shelter, werkte Jeff Nichols samen met een indrukwekkende cast met McConaughey en Witherspoon voor deze fabel over jeugd en romantiek. Mud voelt vertrouwd, maar is toch volledig vernieuwd en oprecht.