Mulholland Drive
Filmster in spe Betty Elms is nog maar net in Hollywood als ze een raadselachtige brunette met geheugenverlies ontmoet. Terwijl de twee op pad gaan om haar identiteit ter vinden, komt filmmaker Adam Kesher in onheilspellende problemen tijdens het casten van zijn nieuwste project.
Mulholland Drive werd in eerste instantie bedacht voor tv, om vervolgens te worden omgevormd tot een speelfilm. Een toppunt van Hollywood-fantasieën, barokke emoties en noir-droomlandschappen. Een onbetwist meesterwerk van surrealisme in een verhaal van liefde en wraak in het LA van David Lynch.