Murina
Op een Kroatisch eiland lopen de spanningen op tussen de onrustige tiener Julija en haar tirannieke vader Ante wanneer een oude vriend van de familie arriveert. Door hun rustige maar geïsoleerde bestaan verlangt Julija naar meer van deze bezoeker, die haar een voorproefje van vrijheid biedt.
Het in Cannes bekroonde debuut van Antoneta Alamat Kusijanović, vernoemd naar de murene vanwege haar giftige beet, geeft de opstand van tienermeisjes een noir-achtig tintje. Prachtig gefilmd onder de zon, bruist de azuurblauwe Adriatische Zee van psychoseksuele spanning en puberale ontevredenheid.