My Name is Annemarie Schwarzenbach
Een biopic van Annemarie Schwarzenbach, een schitterend figuur uit de bohemiense gemeeschap van de jaren ’20. Ze was een getalenteerd schrijfster, lesbienne, drugsverslaafde, wereldreiziger, androgyn en—tot ergernis van haar nazi-lievende moeder—ook een anti-fascist.
Het fascinerende (en onbekende) figuur Annemarie Schwarzenbach is de kern. Véronique Aubouy levert een bijzonder onconventionele maar verhalende documentaire. Een grensverleggend en uitdagend portret van de dichter, reisverslaggeefster en fotojournaliste.