Nénette
Nénette, geboren in de wouden van Borneo, werd onlangs 40. Het is zeldzaam dat een orang-oetang zo oud wordt. Ze woont sinds 1972 in een Parijse dierentuin en is nu ouder dan alle personeelsleden. Nénette is de onbetwiste ster van de zoo, en elke dag ziet ze honderden bezoekers passeren.
Nicolas Philibert, een van de meest veelzijdige en ongewone documentairemakers van vandaag, verrast altijd. Hier neemt hij een enkel onderwerp en een enkele locatie die een breedvoerige discussie op gang brengen. Dierlijke intimiteit is zelden zo delicaat en expressief op film vastgelegd.