Nostalghia
De Russische dichter Andrei Gorchakov reist door Italië, begeleid door zijn gids en vertaler terwijl hij onderzoek doet naar het leven van een 18e eeuwse Russische componist, Pavel Sosnovsky. Daar ontmoet hij Erland Josephson, een plaatselijke paria die verklaart dat de wereld ten onder zal gaan.
Met maar zeven speelfilms creëerde Andrei Tarkovsky een wereld: van profetie, gekte, genade en spirituele transcendentie. Nostalghia, gemaakt tijdens zijn ballingschap uit de Sovjet-Unie, is een uniek persoonlijk meesterwerk. Winnaar van de Best Director op Cannes, een eer gedeeld met Bresson!