Monsieur Cinéma—ooit een auteur, regisseur en producent—is nu bijna honderd jaar oud, maar ziet er niet zo uit. Bekende acteurs brengen hem een bezoekje. Zijn leeftijd maakt hem niets uit: nu is zijn gouden tijd, hij is rijk en altijd gelukkig.
Na Vagabond maar voor The Gleaners & I maakte Agnès Varda dit liefdevolle eerbetoon aan de filmgeschiedenis. Met bekende sterren verschijnend door de hele film heen is One Hundred and One Nights een van de meest sprekende liefdesbrieven voor het spektakel van cinema.