In deze suggestieve, fictionele rariteit verlicht een mysterieuze aura de griezelige, vervallen gebouwen die personages innemen. De innovatieve beeldtaal en dystopische boventonen maken Opium tot een suggestieve wereld, vol spanning en sfeer.