Twee theatergezelschappen repeteren Aeschylus. Een jonge doofstomme wil een mysterieus en geheim genootschap ontdekken. Een jonge vrouw verleidt mannen om ze te beroven. Terwijl de paden van de personages kriskras door de structuur van de film lopen, duikt een portret van Parijs, post-mei ’68 op.
The show must go on! We duiken dieper in de mysterieuze wonderen van dit onmogelijke object, een monumentaal werk die focus en storytelling weerstaat, het plot lijkt een extreem goed bewaard geheim. In Rivette’s woorden: “de film slokt alles op en uiteindelijk vernietigt het zichzelf”.