Pacifiction
Albert Serra’s betoverende epos staat bovenaan de lijst van beste films van 2022 van Cahiers du cinéma en roept het gevoel van malaise en paranoia op dat Tahiti teistert. Benoît Magimels verbluffende rol, doordrenkt van morele ambiguïteit, belichaamt de verwoestende macht van de imperiale staat.