De jonge literatuurstudent Anne arriveert in Parijs voor een toelatingsexamen, maar wordt aangetrokken door een theatergezelschap onder leiding van Gérard. Terwijl ze verstrikt raakt in hun levens, werpen de mysterieuze dood van een vriend en een verborgen samenzwering een schaduw over haar wereld.
Het ruige debuut van Jacques Rivette, een van de belangrijkste films van de Franse New Wave, is een raadselachtige tijdcapsule van Parijs. Deze “thriller”, die focust op een theaterproductie zonder budget en doordrongen is van samenzweerderige angst, kan met niets worden vergeleken!