Passing Summer
Een vrouw wordt geconfronteerd met verschillende emotionele crises terwijl ze de zomer doorbrengt met vrienden, familie en geliefden. Valerie is een schrijfster van begin dertig die net naar Berlijn is verhuisd, terwijl haar beste vriendin Sophie de zomer in Rome doorbrengt.
Dromers stellen zich voor dat hun gehechtheid weg waait in de wind en dat ze iemand anders worden in deze tableaus van het zomerse Berlijn. Terwijl Angela Schanelec muziek, beweging en tederheid verweeft in een vermoeiende waas van verveling, schetst ze het plan voor haar veelgeprezen films.