Pepi, Luci, Bom
In het Madrid van de jaren 80 beginnen drie vrouwen aan wilde avonturen. Pepi, een nietsnut, wordt van de ene op de andere dag een succes in de reclamewereld. Luci, een huisvrouw, ontdekt haar verborgen masochistische kant. Bom is de lesbische punker die Luci leert haar plezier in pijn te vinden.
Identiteit, seksualiteit en kunst. De thema’s in het oeuvre van Pedro Almodóvar waren al zichtbaar in zijn eerste speelfilm. Vergeet de levendige formele evenwichtigheid van zijn latere werken, Pepi, Luci, Bom is een smoezelige en punkerige exercitie in het filmmaken op de vlucht.