De jonge Kidlat is een jeepney-chauffeur in de Filippijnen maar zijn droom is om zijn dorp te verlaten en naar Europa te gaan, de belichaming van de technologische vooruitgang die hij zo aanbidt. In plaats daarvan ontdekt hij een onmenselijke werkelijkheid die niet beter is dan wat hij achterliet.