Talia is 13. Ze krijgt ruzie met haar stiefvader en loopt weg samen met haar hond Kim. Ze gaat naar de achterbuurt in Pantin, nabij Parijs, om een vriend te bezoeken. Uiteindelijk ontmoet Talia vier grappige, slimme kinderen van haar leeftijd, die haar aardig lijken te vinden.
Met een observatieve benadering en onprofessionele acteurs werkte Jacques Doillon samen met tieners uit de arme voorsteden van Parijs om een verhaal over moeilijke jeugd te tonen. Fictie vermengd zich in de echte levens van de acteurs, waardoor Little Fellas wordt doordrenkt van rauwe eerlijkheid.