Poison Friends
Wanneer het nieuwe collegejaar begint komen Eloi en Alexandre de meest briljante student tegen, André. Gefascineerd door zijn eenvoud en charisma vallen ze al snel prooi aan zijn voorstel. Hij belooft ze zijn vriendschap in ruil voor onvoorwaardelijke loyaliteit.
Deze satire van pretentie op de universiteit is gevuld met gekwelde passies en vriendschappen. De droge humor en subtiele manie zweven ergens tussen Evelyn Waugh en Alfred Hitchcock in. Emmanuel Bourdieu won verschillende grote prijzen op Cannes voor zijn zeer literaire film.