Pride
Margaret Thatcher is aan de macht en de National Union of Mineworkers staakt. Tijdens de Gay Pride in Londen besluit een groep homo- en lesbische activisten geld in te zamelen om de families van de mijnwerkers te steunen. Maar er is een probleem: de vakbond lijkt zich te schamen voor hun steun.
Het onwaarschijnlijke verbond tussen een jonge LGBTQ+-gemeenschap en mijnwerkers resulteert in deze luchtige politieke komedie. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal uit het Thatcher-tijdperk brengt deze film van Matthew Warchus het optimisme over van de strijd voor een gemeenschappelijke zaak.