Rams
De broers Gummi en Kiddi zijn schapenboeren die naast elkaar wonen in IJsland. Ze hebben elkaar al 40 jaar niet gesproken. Na een uitbraak van een potentieel dodelijke ziekte voor schapen, dringt de regering aan op het slachten van de schapen. De broers zullen zich moeten herenigen.
Deze winnaar van de Un Certain Regard competitie in Cannes is een perfect voorbeeld van Scandinavische deadpan, versterkt door de landschappen van IJsland. Een verhaal over broederlijke rivaliteit dat intense emoties en intriges combineert, ondersteund door twee opmerkelijke vertolkingen.